Archive for septiembre, 2010

BIENVENIDA AL NUEVO PRIOR

martes, septiembre 21st, 2010

josep-miquel.jpg 

El pasado domingo 19 de septiembre tuvo lugar la toma de posesión como Prior de la Basílica de Don Josep Miquel Francés i Camús. La misa fué oficiada por él mismo acompañado, entre otros sacerdotes, por Monseñor don Ignacio Pérez de Heredia Prior de la Real Cofradía y Don José Burgos, Deán de la Concatedral de Santa María a la que está adscrita la Basílica del Lledó.
Al multitudinario acto asistieron el Alcalde de Castellón Don Alberto Fabra y el concejal procurador de ermitas Don Miquel Soler, el alcalde de Camp de Mirra (localidad natal de D Josep Miquel) Don Ramón Salvador, el responsable de Castellón Cultural Don Vicente Farnós, el cronista de la ciudad Don Antonio Gascó, la junta de Gobierno de la Real Cofradía presidida por D. Joaquín Borrás y Dª Ana Valls, así como otras muchas personalidades, fieles de su anterior parroquia de Betxí, familiares y amigos del nuevo responsable de la Basílica del Lledó.
En la emocionada homilía, mosen Francés repasó la historia de la devoción a la Patrona y de los priores que le han precedido en el cargo desde el siglo XV hasta la actualidad y pidió a Nuestro Señor y a la Virgen que le ayuden en el correcto desempeño de su nuevo cargo.
La parte musical corrió a cargo de la coral  del Santo Ángel de Vall D’Uxó que interpretó la majestuosa Missa Pontificalis a tres voces mixtas de Lorenzo Perosi.
La Junta de Gobierno de la Real Cofradía del Lledó quiere dar a Don Josep Miquel la más afectuosa bienvenida a su nuevo cargo y ofrecerle sinceramente desde este momento y en todos los años que esté al frente de la Basílica toda colaboración necesaria.

UN ADEU

lunes, septiembre 13th, 2010

Avuí, diumenge 12 de setembre de 2010, s’ha celebrat a Lledó la despedida de Mossen Vicent Agut i Beltran com a Prior de la Basílica de la nostra Patrona. La missa major, oficiada pel mateix Don Vicent, ha començat amb les paraules d’agraïment de Don Ignacio Pérez de Heredia (Prior de la Confraria) i de Don Miquel Soler (Concejal procurador d’ermites de l’Ajuntament de Castelló). A l’homilia, Mossen Agut ha recordat amb afecte a totes les persones amb les quals ha viscut aquests dotze intensos anys i ha agraït al Nostre Senyor l’oportunitat de poder desenvolupar aquesta tasca al servei de la Mare de Déu del Lledó.
Des de l’any 1998, quan va prendre possesió del seu càrreg, molts seran els records que s’emportarà de la casa de la Mareta: el 750é aniversari de la ciutat, el 75é aniversari de la coronació, els retorns de la Mare de Deu a la ciutat de Castelló o el primer any Marià. Pero hi ha dos aspectes del seu treball a Lledó que la Reial Confraria ara creu just destacar. Per una part el seu paper actiu com a formador de families cristianes, hem de recordar que Lledó es el lloc preferit per la majoria de castellonencs fidels a la Mare de Déu per cassar-se. Per l’altra part cal recordar el seu amor i servei permanent a la Mare de Déu del Lledó i el seu paper fonamental en la promoció de la devoció envers la Patrona.

La Reial Confraria vol agraïr a Mossen Agut la seua col.laboració i li desitja un feliç i productiu futur a la Parroquia de La Esperanza des-d’on, estem segurs, seguirà pronunciant la seua frase, que ja hem fet tots nostra: “Visca la Nostra Mareta”.